Tallers per a escoles o altres grups

Tallers per a escoles

Al Museu Romà de Premià de Mar, com al Museu de l’Estampació, oferim un catàleg d’activitats educatives en diferents formats per difondre el patrimoni industrial, científic, artístic, cultural, històric i arqueològic entorn de les col·leccions que conserven els dos museus —tèxtil, gas, etnologia i arqueologia—, amb la intenció de fomentar el coneixement dels diferents àmbits i els valors com el respecte al medi ambient, l’ús responsable i la sostenibilitat.
El programa d’activitats s’adreça a centres escolars d’educació infantil, primària, secundària i educació especial. Algunes de les propostes es poden dur a terme durant l’estiu per a l’educació en el lleure amb grups d’infants i joves de diferents edats apuntats a casals d’estiu.
També s’ofereixen visites guiades i activitats per a cicles superiors relacionats amb l’arqueologia, l’art, la moda i el disseny tèxtil i es potencien projectes conjunts amb instituts de secundària i escoles que ofereixen cicles superiors.

L’oferta de tallers és la següent:

Fem d’arqueòlegs
Aprendrem com és la feina dels arqueòlegs a partir d’una simulació d’excavació i la troballa de fragments de materials diversos. Amb l’observació, mesura, anàlisi i classificació d’aquestes peces del període ibèric i romà, podrem deduir-ne la procedència, cronologia i aprendre sobre els materials i ús de les peces que empraven els antics romans.

Materials i oficis romans
Figulus (terrissaire) i musivarius (constructor de mosaics)
Els romans foren uns excel·lents artesans i constructors. En aquest taller farem un tast dels oficis de ceramista i artesà de paviments i mosaics, i ens adonarem que les eines
i materials utilitzats no són gaire diferents dels actuals.

Materials i oficis romans
Filar, teixir i tenyir en època romana
Ens introduirem en la cultura del vestit i la simbologia del color en relació amb els estrats socials de l’època romana. El comerç i la producció de teixits de seda, llana i lli, i les matèries tintòries suposaven una activitat econòmica molt important estesa arreu de tot el territori de l’imperi romà.

Enigmes del món romà
Patrimoni arqueològic. S’introdueix l’activitat amb la projecció d’un audiovisual sobre l’ocupació ibèrica i romana a la zona del Maresme i el jaciment de Can Ferrerons. A partir de la dinàmica de descoberta entorn d’uns personatges i la seva història podrem fer un repàs als diferents aspectes culturals, socials i econòmics del món romà: comerç, sistema productiu, vida social, religiosa, lleis i cultura, i ens situarem en el mapa de la Laietània.
Adreçat a ESO i batxillerat

Jocs romans
En aquesta activitat els nens i nenes poden descobrir com era la vida d’un nen romà i conèixer quins eren els jocs amb què s’entretenia. Observarem alguns dels jocs romans i els materials que s’utilitzaven per construir-los.
Adreçat a educació primària.

Tallers especialitzats

El Museu Romà és un espai on es desenvolupen diferents propostes relacionades amb el món romà. Oferim periòdicament tallers especialitzats que s’hi relacionen. Els tallers s’adrecen a persones que tinguin especial interès a aprofundir en el coneixement de l’arqueologia romana (consulteu noticiari).

Informació i reserves:
Tel. 662 418 676 (matins de dimecres a divendres)
reservesroma@premiademar.cat